Budování kontaktů kdykoli a kdekoli

Networking je pojem, který označuje vytváření a udržování vzájemně prospěšných vztahů. Nejde však jen o klábosení, výměnu vizitek či prodej. Článek proto upozorňuje na chyby při budování kontaktů.

- Špatný postoj. Správný postoj je základem efektivního marketingu. Snažit se něco prodat, mluvit pouze o obchodu nebo o vlastní osobě je špatně.

- Nucený networking. Budování kontaktů by nemělo probíhat jen v případě potřeby nových zákazníků, nového produktu nebo donucení nadřízenými. Správné je budovat vztahy dříve, než je budete potřebovat.

- Rychlé rozdávání vizitek. Předávat vizitky je v pořádku. Neměli byste však rozdat stovky vizitek hned v prvních pěti minutách bez očního kontaktu a hovoru s dotyčnými.

- Neprofesionální informace. Dejte si pozor, aby vaše vizitky a další materiály neobsahovaly neprofesionální informace, jako například e-mailové adresy typu HotLips98@aol.com.

- Špatná společnost. Neměli byste přicházet se svými přáteli jen proto, abyste s nimi seděli celý večer u stolu.

- Opomíjení společenské konverzace. Další chybou je vynechat hovor o počasí nebo společenských událostech a snažit se pouze něco prodat. Společenská konverzace rozhodně není ztráta času.

- Omezení. Nemyslete si, že budovat kontakty lze jen na společenských akcích. Naopak využijte příležitostných setkání ve výtahu, autobusu, supermarketu nebo parku. Pamatujte si, že networking může probíhat kdykoli a kdekoli

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How