Budiž světlo aneb Manažerské audity

Podniky nechávají své vedoucí představitele často prověřovat různými poradci. Audity u vedoucích nechává provádět odhadem více než polovina středních podniků a velkých koncernů. O cíli a průběhu takových hodnocení však kolují různé zkreslené představy. Audity se konkrétně v Německu provádí spíše formou pohovoru, inteligenčních testů, praktických simulací a manažerských her.

Při auditu nejde jen o obecné hodnocení toho, jaký potenciál v sobě manažer skrývá. Audity mají za úkol objasnit, zda bude manažer i v budoucnu schopen zvládat nároky, které na něj klade jeho stávající pozice. Auditor se obvykle ptá i na vzdělání a dosavadní kariéru, dosažené úspěchy a změny a názory na další vývoj v podniku. Dotazováni však nebývají jen manažeři, ale i jejich nadřízení a pracovníci lidských zdrojů.
Zdroj: Wirtschaftswoche - Magazín pro vedoucí pracovníky.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Wirtschaftswoche