Brian Tracy: Jak se stát profesionálním řečníkem

Pokud se chcete živit mluvením, počítejte s tím, že to bude náročné. Stát se řečníkem-profesionálem totiž není nic snadného, pomoci by vám ale mohly následující tipy od renomovaného experta.

Když chcete propagovat sami sebe jako řečníka, měli byste především mluvit o změnách a výsledcích, ke kterým vaše vystoupení publiku pomohou. Nemluvte příliš o obsahu svých řečí, spíše se vždy soustřeďte na transformační účinek a následující pozitivní výsledky.

Co víc nám doporučuje Brian Tracy, slavný kouč a motivační řečník, na základě svých obrovských zkušeností s veřejným vystupováním? Na svém blogu sdílel několik tipů vycházejících z hlubokých znalostí této disciplíny.

Ilustrační snímek

Musí vám na tom opravdu záležet

Pokud se chcete stát profesionálním řečníkem, měli byste se nejprve sami zeptat, proč to vlastně chcete. jde vám jen o to, být na pódiu za hvězdu a vydělávat velké peníze? Podle Briana Traycho takové přízemní důvody nestačí.

Chcete-li opravdu být profesionálem, musíte mít nějaké sdělení, zprávu, kterou prostě musíte předat dál. Vaše sdělení musí být pro ostatní užitečná a vy sami musíte cítit skutečně naléhavou potřebu toto sdělení sdílet.

Nezapomínejme, že dokonce i jeden z nejúspěšnějších řečníků, kteří kdy žili, měl předtím, než ho konečně začali platit, na 3000 projevů. Byl to Zig Ziglar, který pracoval a řečnil několik let spolu s Brianem Tracym. Měl ve zvyku každé ráno promluvit ke svým kolegům obchodníkům. I díky tomu se z něj nakonec stal skvělý profesionální řečník.

Neodmítejte příležitosti

Můžete mít problém najít si publikum. A právě to je důvod, proč byste nikdy neměli odmítnout příležitost k prezentaci nebo vystoupení. Když vás někdo pozve, přijměte to. Když se vám poštěstí spolupracovat s organizací, která už má své publikum, ušetříte tím mnoho úsilí.

Dostat lidi do jedné místnosti může být totiž velmi obtížné, varuje nás Brian Tracy. A dodává ještě jeden důležitý poznatek: i když to možná neplatí absolutně ve všech zemích, tvrdí, že zpravidla více než 85 % všech řečníků dostane svou zakázku na základě doporučení.

-jk-

Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com