Bavíte se v práci dobře?

Veškeré manažerské teorie usilují o dosažení toho, aby zaměstnanci byli kreativní a produktivní, aniž by to stálo velké peníze a manažeři museli provádět neustálý dohled. Často přitom opomíjejí fakt, že k tomu všemu může výborně vést přátelská atmosféra na pracovišti, dobré vztahy mezi zaměstnanci. Šťastní a veselí zaměstnanci pracují lépe. Britská pobočka společnosti **Kodak** tak například zavedla pro své zaměstnance „místnost smíchu“ a v letecké společnosti **British Airways** vystupuje bývalý manažerský konzultant jako firemní klaun. Společnosti začínají pořádat pro své zaměstnance veselé dny, aby je tak motivovaly, zvýšily výkony a snížily absence.

Řekne-li si však nějaká společnost, že její zaměstnanci budou od toho a toho data veselí, nemůže čekat, že se tomu tak stane samo od sebe. Humor se totiž v mnoha společnostech projevuje jako forma odporu vůči managamentu a management by se měl v takovém případě zasloužit o to, aby špatný přístup zaměstnanců změnil. Zaměstnanci se mohou v práci bavit, jestliže je management inspiruje k práci a jestliže budou věřit v to, co dělají. Zábava a kolektivní duch pak budou přirozeným vedlejším produktem. Trvají-li však manažeři na tom, že si zaměstnanci mají projevovat osobní sympatie až mimo pracovní dobu, mohu spolu přátelé na pracovišti stále soukromě hovořit například tak, jak to dělají muži, když si v práci povídají o fotbale – sledovat svou řeč těla a projevovat se, jakoby mluvili o pracovních záležitostech. Dobré vztahy s kolegy mají v mnoha případech skutečně tu moc udržet zaměstnance na místě, které by jinak již dávno opustil.
Zdroj: The Times Online - stránky prestižního britského deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Times Online