Aby "želvy" zrychlily

Každá organizace má přinejmenším tři typy lidí – „hvězdy“, „želvy“ a „shnilá jablka“. Hvězdy obvykle tvoří 15 – 20  % pracovní síly, zatímco jablka 3 – 5 %. Je velmi zřejmé, co dělat se shnilými jablky – těch je třeba se zbavit. Hlavním tématem ale zůstává, jak více angažovat dalších 75 – 80 % pracovní síly, kterou tvoří želvy.

Hvězdy a želvy

S hvězdami se relativně snadno pracuje a obvykle fungují na 70 – 90 %. Bývají to asertivní lidé s jasnou kariérní vizí. Udržet takovou úroveň energie však může být v obtížných dobách nelehké. Vytvoření podpůrného prostředí je pro tyto lidi kritické pro udržení loajality a zajištění, že jejich intelektuální kapitál zůstane ve firmě.

 

Co se želv týče: Zaprvé není vůbec špatné být želva. Jsou to lidé implementace, ti, kteří poskytují strukturu, stálost a disciplínu a zajišťují, kompletaci programů a plánů. Každá firma želvy potřebuje.

 

Existují však dvě kategorie želv. Skupina, kterou lze nazvat „stěžovatelé“. Ti představují až 15 % pracovní síly a mají tendenci mít přístup „napůl prázdné sklenice“. Tuto skupinu bývá obtížné motivovat. Ponecháni mohou zhoršovat firemní kulturu.

 

Želvy druhého typu, které tvoří zbývajících 45 % - 60 % pracovní síly, bývají oddaní stoupenci, kteří horlivě pracují prostřednictvím specifik, toho, co je třeba. Často tišší, mohou být snadno spolknuti negativní pracovní kulturou. Je zásadní, aby byli angažovaní za rámec prostého „odvedení své práce“. Je tu potřeba přimět je „vlastnit“ pracoviště.

Zde je několik věcí, které lze udělat pro jejich motivaci.

- Podporujte kulturu „vlastnění“. Lidé více pečují o něco, co vlastní. Vedení má v moci vystavět kulturu, kde bude mít každý své „želízko v ohni“ a kde lidé v předních i středních liniích budou napomáhat určovat směr.

 

- Podporujte dvoucestnou komunikaci. Pokud vedení opravdu naslouchá lidem a vytváří otevřené prostředí, pak začnou proudit nové nápady, kreativita a ukáží se nové talenty.

 

- Zapojte lidi do týmové práce, zhustíte tak jejich energii. Dejte lidem příležitosti růst a získávat nové dovednosti.

 

-av-
Zdroj: The Business Journals - novinky z oblasti podnikání a obchodu z jednotlivých regionů USA
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Business Journals