Aby vám v práci "neruply nervy"

Každý má někdy v práci špatný den. I když máte svou práci rádi, je možné, že jste někdy zažili den, kdy vás něco nebo někdo v práci velmi iritovalo. Možná vás trápilo něco, co se stalo ve vašem osobním životě. Někdy se však tyto stresy nahromadí až způsobí, že vám „rupnou nervy“. A to se může stát i opravdovým profesionálům. Zvažte proto následující preventivní opatření: 

- Povzbuzujte v práci komunikaci. Diskutování o stresu na pracovišti a odpuštění trochy „páry“ je důležité. Nikdo většinou nechce vytvářet negativní atmosféru nonstop řečněním o práci a promluvit si o vašich frustracích nebo výzvách je zdravé.

- Zhodnoťte svoji pracovní zátěž. Výše zmíněné incidenty se také stávají kvůli pracovnímu přetížení. Pokud je v této oblasti problém, proberte to se svým nadřízeným. Je možné, že o vašem přepracování neví.

- Dejte si pauzu. Ujistěte se, že denně alespoň několikrát vstanete od stolu. Pokud je to možné, jděte ven a projděte se. Když není hezky, zkuste si najít nějaké tiché místo v budově a když ani to není možné, zavřete oči a desetkrát se zhluboka nadechněte a vydechněte.

- Nabídněte pomocnou ruku. Řada zaměstnavatelů nabízí zaměstnancům asistenční programy, kde se pomáhá v oblastech, jakými jsou péče o děti, o starší osoby nebo řeší závislost na drogách či alkoholu. Je důležité oslovit jakékoliv téma, které může spustit zhroucení, než k němu vůbec dojde. Vaši kolegové, manažeři a firma mohou projevit soucit, když zažíváte stres, zvlášť když pak projevíte lítost za své nevhodné chování. Je tu ale riziko, že může zajít příliš daleko.  

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder