9 věcí, kterými se odlišují úspěšní lidé

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Proč někdo svých cílů dosáhne a jinému se to nedaří? Léta výzkumu dokazují, že úspěšní lidé vděčí svému úspěchu ne tomu, kdo jsou, ale tomu, co dělají a jak se chovají.

  1. Buďte konkrétní. Neříkejte si „chci zhubnout,“ ale „chci zhubnout o 5 kilogramů.“ Vaše motivace vydrží tak dlouho, dokud cíle nedosáhnete.

  2. Vymezte si čas ke splnění svých cílů. Opravdu dnes nebyl čas si chvilku zacvičit? I zde je třeba být konkrétní už při stanovení cíle: „Je-li pondělí, středa nebo pátek, budu ráno 30 minut posilovat před odchodem do práce.“ Podle studií si takovýmhle plánováním zvýšíte šanci na splnění svého cíle až o 300 %.

  3. Sledujte, jak si vedete, a kolik vám zbývá. Pravidelně svou situaci monitorujte a můžete požádat o pomoc i své blízké.

  4. Buďte optimističtí, ale také realističtí. Myslete na to, že to dokážete. Nesmíte ale podceňovat náročnost úkolu. Pokud si totiž myslíte, že vše půjde samo, nebudete dostatečně připraveni.

  5. Soustřeďte se na to, jak se zdokonalit. Věřte, že máte schopnosti k dosažení svého cíle. Ale ještě důležitější je víra, že další schopnosti můžete získat a své vlastnosti můžete změnit. Jen tak využijete svůj potenciál naplno.

  6. Buďte vytrvalí. I vytrvalost se dá natrénovat.

  7. Posilujte svoji vůli. Berte svoje sebeovládání jako sval, který lze posilovat stejně jako všechny ostatní. A který ochabuje, když se nepoužívá. Nejlepším cvičením je dělat něco, co byste normálně nedělali – třeba začít se učit cizí jazyk nebo dělat 100 sklapovaček denně. Zpočátku to bude těžké, ale časem se to zlepší – vaše vůle se tím posílí.

  8. Nepokoušejte osud. I když máte silnou vůli, respektujte i její omezení. Někteří lidé si tak věří, že odolají pokušení, že je přímo vyhledávají. Úspěšní lidé vědí, že není třeba dosahovat cílů těžším způsobem, než je nutné.

  9. Zaměřte se na to, co budete dělat. Ne na to, co nemáte dělat. Výzkum potvrzuje, že potlačování myšlenek naopak vede k jejich oživování. To samé platí o zlozvycích. Proto chcete-li docílit změny, zeptejte se sami sebe, jak svůj zlozvyk nahradíte.

-th-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace