6 způsobů, jak úspěšní lidé překonávají strach

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Nejistota, nervozita, stres. Úspěšní manažeři a podnikatelé vypadají za každých okolností natolik sebejistě, že by se mohlo zdát, že nervozitu ani strach při jednáních a rozhodování nepociťují. Tak to ovšem není. Tito lidé se naučili určitým způsobem své obavy překonávat, nenechat je na sobě znát a nepodléhat jejich vlivu. Podle webu Forbes.com existuje několik způsobů, jak se lze tuto schopnost naučit.

1. Racionalita

Strach a obavy jsou primitivní emoce, které neberou v úvahu logiku a které nám velí ukrýt se, utéct a dělat iracionální řešení. Úspěšní lidé jsou schopni oprostit se od těchto emocí pomocí racionálního rozhodnutí, soustředit se pouze a výhradně na konkrétní fakta a čísla a sami od sebe se částečně distancovat.

2. Pozitivní myšlení

Pozitivní myšlení a dobrá nálada jsou protilékem proti strachu. Úspěšní lidé se udržují před důležitým jednáním v dobré náladě, což u každého znamená něco jiného – poslech hudby, hovor s kamarádem, sport.

3. Jistota

Když víte, o čem mluvíte, obecně jste méně nervózní. Strach má často reálný základ v neznalosti. Eliminujte tento zdroj obav tím, že se na schůzky perfektně připravíte.

4. Smíření s tím, že něco nelze ovlivnit

Dalším častým zdrojem strachu je myšlenka, že některé věci nemůžete ovlivnit. Lidé pak mají pocit, že věci nemají pod kontrolou, a zde vznikají obavy. Cestou ven je smířit se předem s tím, že některé věci nelze ovlivnit, což vám ovšem nezabrání v tom, že podáte nejlepší výkon v rámci možností, které máte.

5. Hledání řešení

Místo obav o problémech je pro obchod i váš profesní úspěch i psychiku prospěšnější zaměřit se na hledání řešení. Nezdržujte se příliš dlouho u problémů, hledejte kompromisy a navrhujte nová řešení.

6. Krizové scénáře

Už jen pro vlastní klid je dobré mít předem připravené plány pro každou možnou krizovou nebo katastrofickou situaci, která by mohla během jednání nastat.

-mm-  

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace