5 vlastností, které z vás udělají vítězné lídry

Ilustrační snímek

Úspěšní lídři nemají strach z neznámého, nebojí se rizik a nejsou líní popřemýšlet nad tím, jak přeuspořádat svou organizaci, aby byla výkonnější. Nikdy nelžou. Chtějí být upřímní. Proto mluví otevřeně a vše popisují tak, jak to vidí. Jejich zaměstnanci je za to respektují.

Organizace, které jsou úspěšné, jsou ty, ve kterých manažeři podporují spolupráci. A to i tehdy, když jsou časy zlé. Podle webu management-issues.com se úspěšná firma pozná podle toho, že i v takové době její silná kultura pohání a motivuje všechny pracovníky. To vyžaduje silné lídry. Co tedy dělá vítězné lídry?

1) Mají silnou vizi

Není to však jen o vizi samotné, je to také o tom, jak se dá komunikovat. Dobří lídři svou vizi ilustrují na příbězích. Dělají všechno pro to, aby své spolupracovníky motivovali a přesvědčili o tom, že i jejich práce a drobné úspěchy posouvají celou firmu dál, blíž jejímu cíli. Skutečně úspěšní lídři se nesoustřeďují na svůj vlastní prospěch, jde jim o dobro všech lidí ve firmě.

2) Vnímají různé pohledy

Dovedou se na věci podívat z pozice všech zúčastněných stran, včetně perspektivy zákazníka. Proto snadno odhalí jakoukoli příležitost ke zlepšení. Nikdy se nebrání změnám a nikdy nejsou spokojeni se současným stavem, vždy se chtějí posunout dál.

3) Ukazují, že ostatním důvěřují

Ve firmách vítězných lídrů jsou široká oprávnění a zmocnění i řadových zaměstnanců jasnou věcí. Díky důvěře se lidé stávají kreativnějšími. Vědí, že se nikdo nebude vztekat jen kvůli tomu, že se rozhodli udělat věci novým způsobem.

4) Umějí si poradit s problémovými lidmi

Vědí, že nepříjemný člověk dokáže rozložit celý tým. Proto s nimi umějí jednat, je to totiž nezbytné.

5) Jde jim o výsledky

A také umějí určovat cíle a sledovat jejich plnění. Vždy odmění ty, kteří odvádí nadprůměrné výkony, zároveň ale nikdy netolerují, když se někdo snaží přivlastnit si zásluhy druhých.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues