5 věcí, které manažer nesmí nikdy vyřknout před svým týmem

Být manažerem znamená mít i velkou odpovědnost – mimo jiné to znamená, že manažer musí jít ostatním příkladem. Bohužel řada vedoucích své podřízené pravidelně demotivuje tím, že říká věci, které škodí týmové práci i nasazení pracovníků. Zde je pět věcí, které byste coby vedoucí neměli nikdy říkat svým podřízeným.

„Ten a ten klient je hrozný .“

Jako manažer musíte být profesionální za každých okolností. Ať už jsou vaše osobní pocity jakékoliv, nestěžujte si na klienty před podřízenými a vždy si udržujte profesionální přístup.

„Nebudu za vás dělat vaši práci.“

Coby vedoucí musíte být plnohodnotným členem vašeho týmu. Buďte parťák a pomáhejte svým podřízeným s jejich projekty, aniž byste jim za to něco vyčítali, a naučte je postupně pracovat samostatně.

„S tímhle rozhodnutím našeho managementu nesouhlasím.“

Jak radí INC.com, i když osobně nesouhlasíte s nějakou firemní politikou, procesem nebo rozhodnutím, před týmem to nesmíte dát najevo. Jste totiž zástupcem firmy. A pokud budete tímto způsobem bojkotovat její rozhodnutí, nebudou se oficiálních pravidel držet ani členové vašeho týmu.

„Vždycky jsme to tak dělali.“

Vedoucí by měl motivovat zaměstnance k tomu, aby přinášeli nové nápady a inovace. Měli by se neustále snažit vystupovat ze své komfortní zóny a narušovat status quo. Proto není dobrý argument k tomu, aby se něco dělalo dále, pouze to, že se to tak dělalo vždycky.

„Chyby se netolerují.“

Nastavte atmosféru, kdy se lidé nebojí dělat občas chyby. Protože jedině tak budou zkoušet nové věci a inovovat. Neúspěch je nutnou součástí hledání ideálních cest, a proto musíte opustit myšlenku, že neúspěch nepřipadá v úvahu.

 

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com