5 tipů pro lepší rozhodování

Schopnost rozhodovat patří k nejdůležitějším předpokladům důvěryhodnosti manažerů a lídrů. Ne každý vedoucí pracovník však rozhodovat umí – maximálně se rozhodne, že nebude rozhodovat, nebo rozhodnutí stále odkládá. Tím se pak připravuje nejen o respekt ostatních, ale i dobré výsledky práce. Článek na portálu entrepreneur.com proto přinesl 5 doporučení, jak se rozhodovat rychleji a uváženěji.

Přestaňte hledat dokonalost

Místo vyžadování nemožného věřte sobě i druhým, že dokážete věci napravit, nepůjdou-li tak dobře, jak mají jít.

Buďte samostatní

Obklopujte se těmi nejlepšími a ptejte se na jejich názory. Rozhodujte však již sami.

Naučte se vypnout

Nejlepší myšlenky často přicházejí ve chvíli, kdy je nejméně očekáváme a soustředíme se na něco zcela jiného.

Nehledejte řešení problémů

Rozhodnutí může vyřešit problém, ne každý problém však lze vyřešit nějakým rozhodnutím.

Připusťte si své chyby

I špatné rozhodnutí vám získá více respektu, dokážete-li svou chybu přiznat a napravit, než když zůstanete nerozhodní.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com