Často se obdivně díváme na úspěšné inovátory a přejeme si mít jejich kreativitu a cit pro byznys. Dobrá zpráva je, že schopnosti přicházet s inovacemi se lze učit. Ukázala to alespoň studie amerických vysokých škol INSEAD, Brigham Young a Harvard. Vůdcové schopní přicházet s největšími inovacemi podle ní disponují pěti základními dovednostmi:
- Sdružování. Rozumí se jím schopnost spojovat zdánlivě nesouvisející otázky, problémy nebo myšlenky z různých oblastí.
- Kladení otázek. Znamená to udržovat si otevřenou mysl a neustále se ptát „proč", „proč ne" a „co když".
- Sledování. Rozumí se jím zkoumání trhu a běžných obchodních jevů, včetně chování potenciálních zákazníků.
- Experimentování. Zahrnuje pečlivé testování nových myšlenek prostřednictvím prototypů a pilotních provozů.
- Budování kontaktů. Znamená vědomě usilovat o mluvení a setkávání s ostatními za účelem rozšiřování vlastní znalostní základy.
-kk-