5 hříchů delegování

Americká výzkumná a poradenská společnost Gallup se zaměřila na 143 generálních ředitelů významných firem, které patří k těm nejrychleji rostoucím. Firmy, jejichž generální ředitelé měli talent pro delegování, rostly o 112 procentních bodů rychleji než firmy, kde si generální ředitelé s delegováním nevěděli příliš rady. Delegování je v byznysu zásadní dovednost. Podívejme se proto, co děláme špatně.

Ilustrační snímek

1. Nenastavili jste jasná očekávání

Vždy podřízeným dodejte i informace „co“ a „proč“ po nich chcete. Vysvětlete, co je za úkolem, jaký je kontext. Vaše instrukce také mají být explicitní. Těch pár minut navíc může ušetřit hodiny frustrace později.

2. Stanovili jste nereálné termíny

Jde o urgentní úkol? I tak musíte být při jeho zadání opatrní. Když zaměstnance budete bombardovat e-maily „ASAP“ a „tohle hoří, je to priorita“, nemůžete očekávat, že výsledek bude zrovna špičkový, varuje nás web bizjournals.com.

3. Nechcete ztratit kontrolu

Možná, že usilujete o kontrolu nad svým produktem, značkou, nad vlastním časem a životem. Ale nemůžete se starat o každý maličký detail, všechno nemůže být jen na vás. Nakonec by vás to vyčerpalo a byli byste frustrovaní. Také pamatujte, že pokud zaměstnanci neudělají práci způsobem, jakým byste ji udělali sami, neznamená to automaticky, že je výsledek horší.

4. Necháváte je delegovat vám práci zpět

Pokud se za vámi pracovník, kterému jste úkol zadali, neustále vrací s dalšími otázkami a slyšitelně naříká nebo povzdechuje, můžete cítit nutkání vzít úkol zpět na sebe. To však nedělejte. Radši se usmějte se a zeptejte se ho, co si o úkolu myslí.

5. Nikdy neoceníte dobře odvedenou práci

Každý přínos je malé vítězství. To platí pro každého zaměstnance ve vaší organizaci. Když tedy někdo něco udělá dobře, zmiňte se o tom. Vaše důvěra v lidi je nakažlivá. Sami potom budou chtít pracovat na dalších úkolech, kde se budou moci ještě více naučit.

-jk-

Zdroj: The Business Journals - novinky z oblasti podnikání a obchodu z jednotlivých regionů USA
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Business Journals