4 výrazy, které musíte přestat používat při komunikaci s podřízenými

Jednu věc lze říct dvaceti různými způsoby. A často to není obsah zprávy, ale právě její forma a způsob podání, co hraje klíčovou roli v tom, jak tuto zprávu její adresát přijme. Zde jsou čtyři výrazy, které musíte přestat používat ve slovní i psané komunikaci s vašimi podřízenými, abyste dosáhli maximálního účinku vaší komunikace, abyste si získali pozitivní respekt u svých podřízených a aby byli ochotni podávat co možná nejlepší výkon pod vaším vedením.

Ilustrační snímek

„Já“

Jak připomíná INC.com, vedení lidí je především o soudržnosti celého týmu. Slova, která značí vaši nadřazenost jako vedoucího, by proto měla být z vašeho slovníku vynechána. Neříkejte, že VY něco potřebujete. Říkejte vždy, že MY něco potřebujeme a MY něčeho dosáhneme. Buďte skutečnou součástí týmu a vždy vše uvádějte v kontextu celého vašeho oddělení.

„Ach jo“

„Ach jo“ a podobné výrazy frustrace do slovníku vedoucího zkrátka nepatří. Vaší úlohou je zvedat morálku a prosazovat pozitivní přístup za každých okolností, a to především v situacích, kdy se děje něco nepříjemného a kdy je toto pozvednutí morálky nejvíce potřeba. Nelamentujte nad neúspěchy nebo nepřízní osudu a raději se k situacím vždy stavte pozitivně a vymýšlejte, jaké možnosti a příležitosti daná situace skýtá.

„Špatně / chyba“

Jistě, chyby se dějí. Je ale důležité se z nich poučit a nebrat je jako něco negativního (pokud se samozřejmě nejedná o zcela fatální chyby, kterých by se daní pracovníci dopouštět neměli). Snažte se ve vašem týmu utvořit pozitivní prostředí, v rámci kterého se chyby berou jako příležitosti, ve kterém nejsou pracovníci peskováni za to, že udělají chybu, a kde se i z věcí, které se neudějí zcela ideálně, celá skupina může poučit.

„Nepoučuj mě“

Jenom velmi omezený manažer by si myslel, že ví vše nejlíp. Sebevědomý a dlouhodobě úspěšný manažer naopak naslouchá svým podřízeným, podporuje jejich individuální kritické myšlení a moc dobře ví, že v některých situacích se skutečně vyplatí poslouchat, co si myslí jeho podřízení. Nemyslete si, že víte vše nejlépe, a výrazy jako „nepotřebuji, abys mě poučoval“ vyškrtněte ze svého slovníku.

 

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com