4 tipy, jak učinit týmové porady zábavnějšími a efektivnějšími

Když se řekne týmová porada, řadě lidí se vybaví nuda, ztráta času a řešení věcí, které nemají s prací jednotlivých pracovníků příliš mnoho společného. Nemusí to tak ale být vždy. I týmové porady mohou být zajímavé, efektivní a přínosné. Přinášíme vám čtyři tipy, jak toho dosáhnout.

Ilustrační snímek

Tip č. 1: Sdílejte agendu předem

Podle Gallup je v prvé řudě nutné seznámit účastníky porady s agendou dané porady dostatečnou dobu předem, aby se na ni mohli připravit. Pokud tuto možnost nedostanou, nemůže být porada dostatečně efektivní a organizátor porady tak má oproti řadovým členům nesrovnatelnou výhodu, protože ví, o čem se bude mluvit.

Tip č. 2: Pozvěte jenom relevantní osoby

Až příliš mnoho porad se koná za účasti lidí, kteří by na nich vůbec být nemuseli. Buď se jich probíraná témata vůbec netýkají, nebo se jich týkají jenom okrajově. Řešením je osoby, kterých se týká jenom malá část probíraných témat, pozvat jenom třeba na prvních 15 minut porady.

Tip č. 3: Nepřetahujte

Základním pravidlem porad je, že se musí dodržovat předem definovaný harmonogram a v žádném případě by se neměl vyhrazený čas přetahovat. Tak totiž porady účastníkům zošklivíte a ti se navíc v době, kdy už má porada končit, přestávají soustředit a další jednání je velmi neefektivní.

Tip č. 4: Učiňte jednoznačné závěry

Pokud se v rámci jednání pouze bavíte o obecných tématech a z porady nevyplývají žádné konkrétní závěry, může to na všechny účastníky působit frustrujícím dojmem. Aby byly porady skutečně efektivní, musí dát vzniknout konkrétním závěrům a plánům do budoucna.

 

-mm-

Zdroj: Gallup Organization - přední světová výzkumná a auditorská společnost
Zobrazit přehled článků ze zdroje Gallup Organization