4 tipy, jak se coby manažer vyhnout vyhoření

Chronická únava, nezájem o dění v práci nebo vyšší nemocnost. I tak se může projevit syndrom vyhoření. Ten hrozí samozřejmě i manažerům, kteří jsou kvůli tlakům, kterým musí na mnoha frontách čelit, vyhořením vysoce ohroženi. Zde jsou proto čtyři tipy, jak můžete coby manažer u sebe samého předcházet vyhoření.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil web INC.com.

Odmítejte nereálné plány pro sebe a svůj tým

Jedním z nejčastějších zdrojů stresu, frustrace a vyhoření u manažerů jsou příliš vysoké cíle pro ně a pro jejich tým, které nelze reálně splnit. Jestliže se vás vedení firmy snaží dotlačit k tomu, abyste se zavázali nereálným plánům, rozhodně se (i v zájmu svého duševního zdraví) braňte.

Nebojte se hovořit o vlastním duševním zdraví

To, že jste manažer, neznamená, že musíte být nezničitelní a že nesmíte přiznat, že jste ve stresu nebo že trpí vaše duševní zdraví. Naopak. Jděte svým podřízeným příkladem a ozvěte se, když potřebujete vypnout nebo když se vám zdá, že je toho zkrátka na vás moc.

Relaxujte a naučte se zvládat stres

Nezapomínejte relaxovat. Z odpočinku si musíte udělat jednu ze svých hlavních priorit, pokud chcete pracovat udržitelně a nechcete se propracovat až k vyhoření. Naučte se také lépe zvládat stres a zapracujte na vlastní emoční inteligenci tak, abyste dovedli identifikovat spouštěče vašeho stresu a špatné nálady.

Využívejte moderní technologie tak, aby pracovaly pro vás, nikoliv proti vám

Technologie, databáze a počítačové systémy mohou být často zdrojem frustrace. Pokuste se najít způsoby, jak využívat moderní technologie tak, aby skutečně pracovaly ve váš prospěch, nikoliv proti vám. A to jak na osobní, tak i týmové úrovni.



-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com