4 tipy, jak efektivně komunikovat se svými podřízenými

Každodenní interakce s podřízenými je jednou z mnoha povinností každého manažera. Platí, že čím efektivnější je vaše komunikace se zaměstnanci a čím víc dovedete lidem, se kterými mluvíte, dát najevo, že je vnímáte a posloucháte a že přemýšlíte nad tím, co říkají, tím lepší budou výsledky vaší komunikace, tím více budete schopni svými slovy zaměstnance ovlivnit a tím kvalitnější bude váš celkový vztah s podřízenými. Zde jsou 4 tipy, jak lépe komunikovat se svými podřízenými.

Ilustrační snímek

Věnujte druhému člověku svoji plnou pozornost

Jak uvádí TED.com, pokud chcete, aby měla vaše konverzace na druhého člověka co největší dopad a abyste v něm vzbudili sympatie vůči vaší osobě (což by měly být v každém případě cíle, kterých byste se jako manažer měli snažit dosáhnout), musíte dotyčnému věnovat 100% své pozornosti. Dejte telefon stranou, nemyslete na nic jiného, buďte přítomni v daném okamžiku a dejte tak dotyčnému najevo, že vám na vaší konverzaci záleží.

Aktivně reagujte na to, co druhý člověk říká

To, že dáváte skutečně pozor, nejlépe dáte najevo tak, že budete aktivně reagovat na to, co druhý člověk říká. To znamená, že byste měli svými slovy občas shrnout myšlenku, kterou druhý člověk právě shrnul, měli byste se na tím, co zaznělo, zamýšlet a měli byste se doptávat.

Mluvte k věci a zapomeňte na „small talk“

Povrchové konverzace o ničem nikam nevedou. Zapomeňte na „small talk“ a raději odzbrojte svého podřízeného svojí upřímností. Mluvte k věci, nebojte se ani zásadních a nepříjemných témat a snažte se s druhými mít skutečně upřímné a transparentní konverzace, které nic nepřikrášlují.

Nezapomínejte na řeč těla

Pokud nebudou vaše gesta odpovídat tomu, co říkáte, podvědomě tak vzbudíte podezření u druhého člověka o tom, jestli to, co říkáte, myslíte vážně. Nezapomínejte tedy na řeč těla, doplňujte vaše promluvy vhodnými gesty a podtrhněte tak ty nejdůležitější myšlenky vaší promluvy.

 

-mm-

Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.
Zobrazit přehled článků ze zdroje TED.com