4 důvody, proč si i v plném kalendáři najít čas na individuální schůzky s podřízenými

Manažeři bývají velmi zaneprázdnění lidé. Mají hodně povinností a musí odpovídat na hodně dotazů. Není proto divu, že na samotnou manažerskou práci a na motivování podřízených někdy nezbývá moc času. To je ale velká chyba. Zde jsou čtyři důvody, proč by si i ti nejvytíženější vedoucí měli vždycky najít čas na individuální schůzky se členy svého týmu.

Ilustrační snímek

Důvod první: Zlepšená vzájemná důvěra

Jak uvádí ICMI.com, své podřízené můžete efektivně vést pouze tehdy, když mezi vámi panuje vřelý vztah založený na vzájemné důvěře. A tu nelze vybudovat, pokud se s daným podřízeným nepotkáváte. Individuální schůzky a soukromé konverzace jsou tedy základem jakékoliv další práce se zaměstnancem.

Důvod druhý: Předcházení problémům

Mnoho problémů, námitek a poznámek zůstává nevyřčeno, dokud zaměstnanec nemluví se svým nadřízeným mezi čtyřma očima. Tím, že se budete s podřízenými setkávat, budete problémy řešit už v zárodku a často se také dozvíte zajímavé nápady, které by se k vám jinak nedostaly.

Důvod třetí: Rozvoj a vzdělávání zaměstnance

Důležitým úkolem nadřízeného je zajistit, že se zaměstnanec rozvíjí a že se mu dostává podpory v dalším vzdělávání a posunu. To ale není možné, pokud nevíte, co jsou priority, přání a možnosti podřízeného. A to je opět něco, co se dozvíte jen na individuální schůzce.

Důvod čtvrtý: Zlepšení atmosféry v týmu

Pokud budete, obrazně řečeno, coby manažer sedět vysoko ve svém paláci a nebudete sestupovat mezi své podřízené a zajímat se o to, co řeší a co si myslí, zhorší to celkovou atmosféru v týmu. Jestliže chcete na vašem pracovišti vybudovat přátelskou, produktivní a otevřenou firemní kulturu, musíte se s podřízenými pravidelně bavit.

 

-mm-

Zdroj: International Customer Management Institute (ICMI) - web mezinárodní organizace sdružující profesionály v oblasti call center
Zobrazit přehled článků ze zdroje International Customer Management Institute (ICMI)