Důvod první: Zlepšená vzájemná důvěra
Jak uvádí ICMI.com, své podřízené můžete efektivně vést pouze tehdy, když mezi vámi panuje vřelý vztah založený na vzájemné důvěře. A tu nelze vybudovat, pokud se s daným podřízeným nepotkáváte. Individuální schůzky a soukromé konverzace jsou tedy základem jakékoliv další práce se zaměstnancem.
Důvod druhý: Předcházení problémům
Mnoho problémů, námitek a poznámek zůstává nevyřčeno, dokud zaměstnanec nemluví se svým nadřízeným mezi čtyřma očima. Tím, že se budete s podřízenými setkávat, budete problémy řešit už v zárodku a často se také dozvíte zajímavé nápady, které by se k vám jinak nedostaly.
Důvod třetí: Rozvoj a vzdělávání zaměstnance
Důležitým úkolem nadřízeného je zajistit, že se zaměstnanec rozvíjí a že se mu dostává podpory v dalším vzdělávání a posunu. To ale není možné, pokud nevíte, co jsou priority, přání a možnosti podřízeného. A to je opět něco, co se dozvíte jen na individuální schůzce.
Důvod čtvrtý: Zlepšení atmosféry v týmu
Pokud budete, obrazně řečeno, coby manažer sedět vysoko ve svém paláci a nebudete sestupovat mezi své podřízené a zajímat se o to, co řeší a co si myslí, zhorší to celkovou atmosféru v týmu. Jestliže chcete na vašem pracovišti vybudovat přátelskou, produktivní a otevřenou firemní kulturu, musíte se s podřízenými pravidelně bavit.
-mm-