3 kroky k minimalizaci konfliktů

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Konflikty na pracovišti jsou nevyhnutelné. Každý manažer by však měl znát kroky, které je třeba podniknout k tomu, aby se konflikty objevovaly co nejméně. Které to jsou?

- Buďte proaktivní, ne reaktivní. Nedovolte okolnostem, aby vám vnutily špatné chování. Usilujte o to, abyste vždy měli kontrolu nad situací. Základem předcházení konfliktům je plánování předem a mentorování zaměstnanců. Kolik času trávíte plánováním své práce? Když se rozhodujete, vnímáte potenciální překážky? Jakou část rozpočtu věnujete na rozvoj zaměstnanců? Uvažujete dlouhodobě?

- Dávejte si pozor na rozčilování, zejména u nepodstatných záležitostí. Připomínejte si, že lidé dělají chyby, z nichž většina má na úspěch vaší firmy minimální vliv. Učte se napravovat chyby bez zbytečných emocí. V případě závažné chyby je třeba dávat pozor, aby vaše rozčilení nebylo osobním útokem na dotyčného. Mnohem efektivnější je společně hledat řešení a zajistit, aby se již chyba neopakovala.

- Neříkejte lidem přímo, že se mýlí. Na chyby upozorňujte raději nepřímo a v soukromí. Úkolem manažera je pomáhat zaměstnancům vidět, jak jejich chování způsobilo problémy bez toho, aby s nimi zacházel jako s dětmi. Ptejte se neutrálně, například: „Co se stalo?“ Umožněte tím zaměstnancům, aby sami odhalili, kde chybovali.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace