10 kroků ke změně

Ilustrační snímek

Manažeři mohou přicházet se změnami strategií, produktů a procesů do nekonečna. Nebude jim to však nic platné, dokud zaměstnanci skutečně nezmění to, co dělají. Jak tedy přimět zaměstnance ke skutečné změně? Na tuto otázku zaměřil svůj nedávný výzkum Morten T. Hansen, profesor managementu na americké Kalifornské univerzitě v Berkley a francouzské obchodní škole INSEAD. V článku pro server Harvard Business Review pak shrnul deset základních předpokladů.

  1. Soustřeďte se vždy pouze na jednu změnu najednou. Dvacet priorit je totéž jako žádná priorita.

  2. Cíle vaší změny musí být konkrétní a měřitelné.

  3. Barvitě vykreslete obrázek situace, v níž se nacházíte nyní a kde se můžete nacházet v budoucnu. Použijte příběhy, metafory, fotografie, různé předměty apod.

  4. Vsaďte na tlak okolí. Lidé, kteří spolu pracují na každodenní bázi, si mohou stanovit vzájemná očekávání, jít si vzájemně příkladem a upozorňovat na své chyby.

  5. Zmobilizujte dav prostřednictvím několika klíčových lidí, kterým ostatní věří a budou je následovat.

  6. Nepřikazujte zaměstnancům, co mají dělat. Měňte jejich postoje postupnými kroky.

  7. Nestavte změny chování jen na přidávání nových věcí, ale také na odstraňování starých.

  8. Nebojte se použít metodu cukru a biče pro změny chování, které vyžaduje jen minimální kreativitu.

  9. Buďte dobrými učiteli a kouči, kteří naučí zaměstnance motivované ke změně, jak ji uvést do praxe.

  10. Měňte obsazení svých týmů podle toho, kdo je a není ochoten změnit své chování. Propojujte silné stránky zaměstnanců (včetně jejich chování) s tím, co vyžaduje jejich práce.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review