Připravte svůj tým na změnu

Ilustrační snímek

Výkonnostní problémy vašich zaměstnanců mohou mít různé příčiny. Vy, manažer, si však nemůžete dovolit tápat, neboť odpovědnost za jejich výsledky je na vás. Možná jste příliš velký puntičkář a nedáváte ostatním mnoho svobody, která by jim prospěla, nebo týmu neposkytujete dostatečný trénink. Odhalení pravých důvodů a nedostatků ve vašem manažerském přístupu popsalo již mnoho článků. Dnes se ale společně se serverem The Daily Muse zaměříme na to, jak se na změnu manažerského řízení připravit.

1. Odraďte pochybovače

Změna stylu může váš tým přimět pochybovat o vaší autoritě a přesvědčení o vlastních schopnostech. Zejména tradicionalisté budu pravděpodobně proti změnám něčeho, na co byli doposud zvyklí. Nemusíte dělat žádné velké představení důležitých změn, abyste zaměstnance nevyděsili. Krátce seznamte váš tým s plánovanými změnami a ukažte svým lidem, že rozhodně nejsou bezdůvodné. Můžete se dohodnout, že se budete potkávat pravidelně na individuálních setkáních jednou za dva týdny a ověříte si, jak se implementované změny osvědčily.

2. Vytrvejte

Výsledky nebudou viditelné hned. Záleží na konkrétní změně stylu, kterou implementujete. Pokud máte za cíl své zaměstnance více koučovat, pak nepolevujte bez ohledu na to, jak je to nepříjemné vám nebo vašim lidem. První týdny se možná nebudete cítit ve své roli a možná i pod návalem každodenního stresu a povinností budete mít tendenci učinit úhybný manévr a vrátit se zpět ke svým starým způsobům. Nedělejte to. Zaznamenávejte si každodenní pokroky, kterých si všimnete, a ty vás pak budou motivovat, abyste vydrželi i nadále.

3. Buďte přizpůsobiví

Vaše rozhodnutí o změně manažerského přístupu nemusí být vždy správné. Vy možná subjektivně vidíte, že konkrétní změna by mohla napomoci vyřešit vaše stávající problémy, ale pokud se implementace neosvědčí nebo vůbec neprojeví, musíte být taktéž schopni adaptovat se na stávající situaci a promptně nalézt jiné řešení. Možná díky této zkušenosti zjistíte, že není chyba v nedostatečném vzdělávání vašich zaměstnanců, nýbrž ve vaší schopnosti aktivně naslouchat jejich problémům.

K účelům zhodnocení pokroků vám samozřejmě dobře poslouží i čísla a tvrdá data. Jak se ale dozvíte, jestli jsou vaši lidé v zaměstnání šťastnější nebo méně vystresovaní? Jasná představa o tom, jak vaše vedení tým ovlivňuje, vám napoví, jestli zvolená inovace vašich metod je správná nebo potřebuje trochu doladit.

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse