Zlepšete zákaznický servis – usnadněte to svým zákazníkům

Poskytování zákaznického servisu tak, aby byl bez průtahů a nepohodlí, je klíčem k dosažení dokonalé zákaznické zkušenosti. Firmy by se proto měly snažit to svým zákazníkům vždy co nejvíc usnadnit. A to platí zejména pro odvětví, ve kterých je pro zákazníka snadné vyměnit aktuálního poskytovatele za jiného.

Ilustrační snímek

Velmi důležité je, abyste zákazníky nenutili čekat. Když se to stane, budou mít pocit, že nerespektujete jejich čas a budou frustrovaní. Chcete-li být i nadále konkurenceschopní, vždy se snažte udělat vše pro své zákazníky snazší. U čeho začít při odstraňování zádrhelů? Článek na webu business2community.com popisuje nejčastější problémy.

Odstraňte zádrhele

  • Ať to netrvá moc dlouho: Zákazníci nechtějí čekat. Nenechávejte je proto čekat ani na zákaznickou podporu. Nezáleží na tom, jak upřímně se za čekání omlouváte nebo jak dobře ho vysvětlujete. Čekání je vždy nepříjemné.
  • Buďte konzistentní: Pokud poskytujete nekonzistentní informace, je to malér. Svým zákazníkům vždy sdělujte informace, které nejsou protichůdné. Jinak ztratíte jejich důvěru.
  • Nenuťte je, aby neustále opakovali, co se jim děje: Když zákazník musí neustále znova vysvětlovat, co má za problém, bude pro něj jednání se zákaznickým servisem utrpením. Totéž platí, když zákazník musí znovu vše vysvětlit v případě, že je přepojen na jiného zaměstnance zákaznického servisu. Vaši zaměstnanci by měli mít k dispozici informační systém, kde by bylo možné rychle zjistit, co se zákazníkovi v minulosti stalo. Hovory, nákupy a další interakce s vaší firmou – vše by v takovém systému mělo být zaznamenáno.
  • Dejte jim možnost vyřešit to sami: Umožněte zákazníkům převzít iniciativu a se svou situací si poradit pomocí samoobslužných nástrojů. Když jsou tyto nástroje nasazeny správně, bude takové řešení pro zákazníka rychlé a efektivní.

V budoucnu začnou firmy experimentovat také s technologickými predikčními nástroji, které jim umožní poskytovat zákaznickou podporu v ten pravý čas.

 

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com