Zkušenosti úspěšných firem s podnikáním na webu

E-komerce se podílí 10 procenty na celkových maloobchodních ziscích z prodeje počítačových produktů a knih a z cestovního ruchu. Autor příspěvku se ptá, co je podstatou zisku dosaženého pomocí webu. O své zkušenosti se dělí šéfové několika internetových společností, které působí na poli B2C.

Leonard Shneyderman založil před dvěma lety internetovou společnost **GameColony**, která fungovala na principu nalezení volného místa na trhu (v tomto případě sektor počítačových her) a ziskovosti (byť malé) od samého počátku.

Texaská společnost **Travelocity.com** si za hlavní zdroj příjmů zvolila prodej letenek a inzerci. Podle ředitele Terrella Jonese byla rozhodujícím faktorem úspěchu diverzifikace firmy a čerpání příjmů z více zdrojů.

Strategickým cílem firmy **Sharpeimage.com** bylo zprostředkování nákupu pro evropské zákazníky za jejich vlastní měnu. Namísto budování vlastní platformy (investice desítek miliónů dolarů) využila společnost služby portálu **Yahoo**.

Nejdůležitější zásady pro podnikání na webu zní:
- odlišujte se od ostatních,
- využijte všechny své (distribuční) kanály,
- zachovejte střídmost a především
- vyhněte se obchodním modelům, s vysokými náklady na získání zákazníka a s nízkou rentabilitou.

**Datum vydání: IX/2001**
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace