Vše, co byste měli vědět o zavádění sociálních médií

Sociální média jsou stále populárnějším nástrojem značkového marketingu, zejména ve velkých firmách. Nabízejí skvělou příležitost pro spojení se stávajícími obchodními partnery i potenciálními klienty.

- Pečlivě vybírejte platformu. Rozhodněte se, která platforma bude nejlépe vyhovovat vaší značce - profily a komentáře na sociálních sítích, blogy, komentáře příběhů, fóra, chatovací místnosti, obrázkové galerie apod.

- Zaveďte pravidla. Důležité je předem zavést přísná pravidla, na nichž se shodne vaše organizace a moderátoři. I když v roli moderátorů budou vaši stávající zaměstnanci, nemusejí automaticky vědět, co je přijatelné pro vaši značku a obsah webových stránek. Tato pravidla by měla mít písemnou podobu, podepsanou všemi stranami, která stanoví přijatelné a nepřijatelné příspěvky.

- Zachovejte zájem i po spuštění. Po spuštění vaší iniciativy můžete mít tendenci posunout svůj zájem jinam. Je však v zájmu vaší organizace, abyste se úzce soustředili na moderování svých sociálních médií, chcete-li plně využít jejich výhod a vyhnout se problémům.

- Nic nezůstane skryto příliš dlouho. Úkolem vašeho moderátorského týmu je co nejrychleji rozpoznat nežádoucí komentáře, aniž byste se uchylovali k cenzuře. Oprávněnou kritiku je třeba přijmout a povolit.

- Co jste připraveni sdílet? Jestliže si chcete udržet angažované publikum, které se bude vracet, je třeba propagovat svobodu projevu. Jakýkoli pokus o odstranění oprávněné kritiky poškodí integritu vaší iniciativy.

- Zaveďte přísný registrační proces. Důsledný proces registrací pomáhá identifikovat problematické uživatele a také jednoduše monitorovat publikum a úspěch vaší iniciativy. Vybudování databáze e-mailových adres uživatelů navíc usnadňuje marketing směrem k nim.

- Zvolte vhodný software. Vyberte software, který bude odpovídat vašemu rozpočtu a schopnostem. Důležité je také, aby podporoval vaši značku a pravidla, která jste si stanovili.

- Zasahujte proti problematickým uživatelům. S problematickými uživateli je třeba zacházet rychle a tvrdě. Nedávejte jim příležitost ničit zkušenosti ostatních a poškozovat vaši značku. Moderátoři by měli dokázat udržet takové chování na minimu.

- Počítejte s právními důsledky. Moderování iniciativ v oblasti sociálních médií může mít i právní hledisko. Značky by neměly tolerovat například rasovou nenávist nebo diskriminaci.

- Udržujte čerstvý obsah. Obsah je třeba pravidelně aktualizovat, abyste si udrželi publikum. Zřizováním pravidelných soutěží, her, fór či stránek pro umisťování komentářů můžete oslovovat své publikum novými způsoby a zajistit si, že se bude vracet.

-kk-

Zdroj: Changeboard - informace ze světa personalistiky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Changeboard
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace