Virtuální spolupráce na vzestupu

Jestliže výkonný ředitel firmy sídlí ve státě Massachusetts, prezident v Utahu, inženýrský tým v Ohiu a ostatní zaměstnanci pracují z domova, je téměř nemožné, aby se jako tým někdy skutečně všichni sešli. Tento příklad jen ilustruje fakt, že ve všech zemích světa existují firmy jakýchkoli velikostí, které mají problémy s osobními kontakty a spoluprácí. Zatímco doposud se takové firmy všemožně snažily hledat vhodná data a místa setkání svých týmů, dnes se díky internetu mohou setkávat v reálném čase denně bez větších problémů.

Spolupracovat již dávno neznamená sedět ve stejné kanceláři nebo budově. Neznamená to nakonec ani nacházet se na stejném kontinentu. „Vzdálení“ spolupracovníci již nemusejí se svými problémy vyčkávat, než jim spojovatelka na druhé straně světa najde pomoc. Díky moderním síťovým technologiím tak mohou být blízko, i když jsou daleko. Zpočátku jim geografická vzdálenost může působit psychické problémy, je však třeba aby takové stavy překonali. K tomu jim dopomůže v první řadě firmou podporovaná důvěra ve společný cíl a technologie.

Vytvoření virtuálního týmu však není tak jednoduchá věc, jak se může na první pohled jevit. Ze stran podniku to vyžaduje postupy v následujícím pořadí:
1. Vytvoření identity týmu - jména
2. Definování celkové mise týmu
3. Definování klíčových úkolů
4. Definování jednotlivých dílčích úkolů
5. Jmenování konkrétních členů týmu
6. Vytvoření vztahů mezi členy týmu
7. Dohoda na společním postupu
Zdroj: Linezine.com - elektronický čtvrtletník zaměřený na aspekty vzdělávání v podmínkách nové ekonomiky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Linezine.com