Velké malé portály

Portály se stávají stále modernější metodou automatizace komunikace se zákazníky, zaměstnanci a obchodními partnery. Patrný je zde i trend vytváření tzv. „mikroportálů“, tedy portálů úzce specializovaných, zaměřených pouze na konkrétní téma nebo na konkrétní cílovou skupinu. Tyto portály jsou z hlediska administrace snazší – postupy v nich použité se dají opakovat a sdílet s jinými portály. Je možné vytvářet i jejich šablony a řídit je z jediného střediska.

Mnoho podnikových modelů používá mikroportály k podpoře autonomních komunit uživatelů, které však musí vyvíjet svou činnost v rámci předem definovaných hranic. Důležitým krokem v návrhu mikroportálu je stanovení prvků a funkcí potřebných pro danou úroveň komunikace – tj. které z nich se budou sdílet pouze lokálně či používat pouze pro jediný portál a které budou společné pro všechny komunity. To se týká především obsahu – správci vhodně navržených portálů tak mají výrazně ušetřenou práci, protože musí vytvářet obsah pouze jednou.
Zdroj: Portals Magazine - Vše o podnikových portálech a portálech obecně.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Portals Magazine