Váhavý přístup firmy Merrill Lynch k zavádění informačních technologií

Před dvěma let byla firma **Merrill Lynch** označována za největší oběť, jakou si vyžádalo zavedení Internetu do sektoru cenných papírů. Vedoucí pracovníci váhali se zaváděním elektronických produktů, přestože jim byl jasný jejich význam z hlediska zisků.

Společnost řešila především dvě otázky:
- Internet jako investice (zde reagovala se zpožděním) a
- Internet jako prostředek k investování (iniciativy elektronického obchodu nebyly v souladu s firemní strategií).

Nový vedoucí technologického oddělení byl pověřen vybudováním systému pro maloobchod s akciemi do konce roku 1999. Úkol byl splněn s předstihem pouhých 4 hodin. Informační technologie vytvořily mnoho nových příležitostí k rozšiřování činnosti firmy a přinesly pořádek a rychlost do odvětví, v nichž do té doby vládl chaos. První produkty pro maloobchod s cennými papíry nabídla firma v červnu 1999.

Nabídka společnosti **Merrill** se rozšířila o služby, o něž už dávno usilovali její konkurenti – hladce fungující mezinárodní obchod nebo zjednodušené hodnocení investičních záměrů.

**Datum vydání: VI/2001**
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist