Úvod do webového designu pro firmy

Úvodní stránka firemního webu by měla informovat o tom, co všechno na něm návštěvníci mohou nalézt a kudy se k tomu dostanou. Chybět by nemělo ani firemní logo. Důležité je, aby jasně tlumočila záměr firmy a směřovala kroky návštěvníků k vytýčenému cíli. Odkazy na aktuální události, jako jsou mimořádné slevy nebo akce pro zákazníky, zde mají také své čestné místo. Pokud se rozhodnete vložit na úvodní stránku flashové intro, ujistěte se, že návštěvníci budou mít zároveň možnost tento úvod přeskočit. Nemuseli by totiž vydržet až do konce.

Pokud jde o navigaci po firemních webových stránkách, nepouštějte se do žádných experimentů. Systém navigace je třeba připravit tak, jak jsou uživatelé Internetu v dané oblasti zvyklí a zachovat jeho naprosto stejnou podobu na všech stránkách. Psaný text by měl být dobře čitelný, velikost písma by proto neměla klesnout pod 12 bodů. K příjemnému čtení textu by měla napomáhat i délka jednotlivých řádků. Optimální délka je asi 10 až 12 slov, tj. 60 až 70 znaků. Pozornost je třeba věnovat také práci se zvýrazňováním jednotlivých slov nebo pasáží.

I na webových stránkách platí, že obrázek vydá za miliony slov. Je tedy třeba prezentovat jasné a atraktivní obrázky nabízených produktů. Pokud firma nabízí své služby, měla by zvolit fotografie, které je nejpozitivněji popisují. U fotografií s malým počtem barev nebo obsahujících text se doporučuje ukládání ve formátu GIF. Je-li pro vás obrázek důležitější než text, použijte kompresní formát JPEG. Web je dále třeba konstruovat tak, aby se co nejvíce snížila doba stahování dat.

Na vývoji firemních webových stránek si nechejte skutečně záležet. Návštěvníci se nebudou obtěžovat posílat vám e-maily, jestliže odkazy nebudou fungovat nebo nepůjde zobrazit fotografie. Důležitá je také kontrola pravopisu a gramatiky. Při spuštění by stránky neměly obsahovat žádní vzkazy typu „ve výstavbě“ nebo „dočkáte se brzy“. To všechno totiž ovlivní pověst firmy mezi uživateli Internetu.

-kk-

**Datum vydání:** X/2004
Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews