United Technologies - Nový způsob práce nákupního oddělení

Nakupuje-li pomocí Internetu spotřebitel, jde spíše o katalogový nákup. Pro průmyslové společnosti je však nakupování mnohem složitější záležitostí. Kent Brittan se snaží uplatnit možnosti Internetu v nákupním oddělení společnosti **United Technologies**, jež vlastní např. **Pratt&Whitney**, **Otis** a **Sikorsky**.

Brittan rozlišuje **přímé** a **nepřímé** suroviny. Nové internetové aplikace se často dotýkají právě těch nepřímých. Úspory vidí Brittan v omezení „potulných“ nákupů a ve snížení počtu dodavatelů. Internet může rovněž napomoci ke snížení nákladů na sjednávání transakcí a předkládání objednávek.

Úspor je možno dosáhnout i při nákupu přímých surovin. Tyto nákupy však byly vždy poněkud odlišné. K vyhledávání surovin se zde používá software zvaný **Materials Requirements Planning** (Plánování materiálových požadavků).

*Datum vydání:* 11/2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist