Tvrdá konkurence ve virtuálním světě

Banky ve vyspělých zemích (kromě Švédska a Finska) se musí potýkat s virtuální konkurencí, a to nejen ostatních bank, ale i jiných institucí, pro které Internet znamená levnou cestu na finanční trhy.

Článek popisuje působení jednotlivých bank v USA, jejich fúze a fúze s ostatními společnostmi a začátky jejich působení v on-line bankovnictví. Najdeme zde i zmínku o virtuálních bankách jinde ve světě (např. v Evropě jsou „Internetové banky“ většinou pouhými filiálkami větších off-line institucí).

Důležitá je i zmínka o internetových portálech, jako je např. NetCenter, Yahoo a AOL, které poskytují i finanční služby. Na druhou stranu se banka podle slov jednoho z vedoucích internetového bankovnictví v Merita Nordbanken nemůže stát internetovým portálem - nemůže poskytovat finanční služby a zároveň být centrem pro „virtuální život“ svých zákazníků.

Do oblasti on-line bankovnictví se však nepouští jen portály - i supermarkety a výrobci spotřebního zboží, jako jsou např. Marks and Spencer, Sainsbury, Tesco, Safeway a ve Francii Carrefour mají „své“ banky. V článku jsou zmíněné i ostatní společnosti, které se pohybují na finančním trhu, nebo které se ne něj chystají vstoupit, jako Mitsubishi, Toyota a Sony.

Zdroj: The Economist, 20.5.2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist