Technologie elektronického obchodu se více zaměřují na geografické informace

Energetické společnosti zaměřují své diskuse o elektronickém podnikání obvykle na systémy a technologie zákaznických služeb, přičemž ústředním bodem většiny projektů jsou aplikace pro účtování a platby. Současně s tím se k příchodu na scénu připravují technologie pracující s geografickými daty.

Ačkoliv je pravda, že nedávné potíže v sektoru internetových společností zřejmě aktivity energetických společností v oblasti e-businessu příliš neutlumily, berou tyto subjekty při posuzování vhodnosti či nevhodnosti nových provozních technologií ohled na skutečnou jistotu (resp. nejistotu) a účinnost deregulace sektoru.

Při orientaci na geografická data čelí energetické společnosti stejným požadavkům, jako tomu bylo v počátcích elektronického obchodování. Patří sem mj.
- bezpodmínečné poskytování přesných dat,
- ochrana dat (finančních, o lidských zdrojích a o majetku),
- využívání dat (očekávají se nové způsoby kombinování neslučitelných dat a předkládání obohacených informací zákazníkům).

**Datum vydání: XII/2001**
Zdroj: Electrical World - Server společnosti Platts s články o energetice, nerostných surovinách a dopravě.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Electrical World