Technologické trendy, které stojí za pozornost

Současné ekonomické podmínky v oblasti e-komerce sice příliš nenahrávají nákupu nejnovějších technologií v této oblasti, ale na druhé straně nabývají na síle určité technologické trendy, které se projeví v příštích měsících a letech. Ty se týkají například webových služeb, miniaturizace v oblasti počítačových čipů či využívání IT outsourcingu. Kupříkladu právě webové služby by měly do budoucna nejen zlepšovat ziskovost a šetřit firmám čas i peníze, ale měly by být podle odborníků základem pro nové způsoby práce po síti a inovace v technologiích webových klientů i serverů.

Miniaturizace čipů není pravděpodobně sice tak prominentním oborem jako ten předcházející, ale stále bude ovlivňovat průmyslové technologie jako celek – umožní například vývoj takových zařízení, jejichž v podstatě jedinou součástí bude procesor. Jeden z odborníků uvádí, že nejzřetelnějším znakem tohoto trendu bude používání digitálních kamer ve větším množství a na více místech něž dosud. Filozofie „open source“ software (lze jej upravovat, je k němu k dispozici zdrojový kód) se také zdá být v oblasti špičkových technologií perspektivnější, protože umožňuje efektivnější vývoj.

Další novinkou je bezpečnost založená na hardwarové bázi. Podle odborníků jeví vzestupnou tendenci také oblast IT outsourcingu. Dlouhodobějším trendem je odklon od software vyvíjeného na míru zákazníkovi směrem k aplikačním balíkům, které jsou flexibilnější v případě upgradů a změn a v případě fúzí podniků umožňují snazší integraci a propojení.

**Datum vydání: IX/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily