Supermarket budoucnosti?

Nová biometrická technologie umožňuje zákazníkům v obchodech platit pouhým dotykem prstu. Senzor skeneru porovná jejich papilární linie či oční duhovku se vzorem a odečte příslušnou částku z účtu. Tento způsob placení používají zatím 3 % obchodů s potravinami v USA, 15 % dalších se na něj chystá přejít v nejbližších letech. Další novinkou je využití interaktivní televize pro zadávání údajů pro zákaznické slevy.

Průzkumy amerických institutů předjímají novou obchodní metodu – zasílání inzerce na osobní digitální asistenty či e-mailem v kombinaci s použitím dat z platebních karet. Tzv. chytré karty umožňují např. poskytnout zákazníkovi slevy v závislosti na častosti jeho nákupů nebo konkretizovat nabídku podle jeho zájmů. Někteří odborníci se však obávají, že tím vznikne systém dvojích cen, kdy skupina „vyvolených“ bude mít oproti ostatním řadu výhod.

Nasvědčuje tomu i skutečnost, že několik obchodů již instalovalo na pokladnách malé displeje informující obsluhu o tom, zda jste zákazník prvního, druhého, či třetího stupně. Nákupní data také umožní zjistit, jaké zboží zákazník vloží do košíku bez ohledu na cenu – to je odvrácená strana celé záležitosti.

**Datum vydání: V/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily