Studie: Sociální sítě ve firemní komunikaci

Ilustrační snímek

Komunikace prostřednictvím sociálních sítí je dnes již pro firmy nutností. Aktivní na Facebooku, Twitteru či LinkedInu je ve světě více než 70 % organizací. Podle studie společnosti KPMG s názvem Going Social: How businesses are making the most of social media používají firmy sociální sítě nejčastěji k firemní propagaci (přes 60 procent). 57 procent z nich zároveň rozšiřuje uplatnění sociálních sítí v rámci inovace svých produktů a služeb, náboru nebo práce se zaměstnanci.

Studie se zúčastnilo 1850 manažerů a 2016 zaměstnanců z10 zemí (Velké Británie, Austrálie, USA, Kanady, Japonska, Číny, Brazílie, Indie, Švédska a Německa). Za nejdůležitější faktor úspěchu využití sociálních sítí pro firemní účely považuje 60,3 % respondentů schopnost identifikovat vhodné příležitosti. Zajímavé ale je, že měření sledovanosti sociálních sítí zajímá pouhých 15 % respondentů.

Firmy, které zatím nevyužívají sociální média, se nejvíce obávají rizik spojených s IT bezpečností či plýtvání časem zaměstnanců. Naopak ty, které již sociální média zavedly, se obávají zejména nadměrného zatížení kapacity připojení nebo faktu, že je jejich IT prostředí vystaveno škodlivému softwaru. 62 procent firem nějakým způsobem omezuje svým zaměstnancům přístup na sociální sítě, 5 % jej dokonce blokuje úplně.

„Ačkoli společnosti v sociálních médiích spatřují jistá rizika, jako je negativní publicita vyplývající z nemožnosti blokovat nevhodné příspěvky v diskusi, jejich přínosy vnímají mnohem více. Téměř 90 procent respondentů je chápe jako nástroj, který cílovým skupinám umožňuje větší přístup k informacím, 80 procentům z nich sociální sítě pomáhají zlepšovat vztahy s veřejností,“ shrnuje KPMG v tiskové zprávě.

-kk-

Zdroj: KPMG - mezinárodní síť společností, které poskytují služby v oblasti auditu, daní a poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje KPMG