Správa znalostí: v cestě stojí peníze a ego

Vytisknout

Většina firem se shoduje na tom, že znalosti jsou nejdůležitějším majetkem, ale jejich názory se již liší, pokud jde o smysluplné a motivující ohodnocení těch, kteří svými znalostmi přispívají. Správa znalostí se dá do jisté míry srovnat s procesem učení. Jenže právě proces učení v mnoha organizacích upadá – zaměstnanci jej považují jednak za velmi nákladný, jednak za zbytečný, protože lidé nezůstávají v organizaci příliš dlouho.

Výraznou překážkou ve sdílení znalostí jsou osobní zábrany zaměstnanců (jejich ego). Ti se často domnívají, že když někomu své znalosti předají, přijdou o místo, protože je zaměstnavatel již nebude potřebovat. Mnoho lidí také odmítá pomáhat druhým, když nevidí odpovídající finanční ohodnocení.

Řešením by měly být firemní intranety. Ty se však dosud příliš nerozvíjí nebo jsou špatně organizované – právě z výše uvedených důvodů. Lidé zde nechtějí publikovat, protože „to stejně nikdo nečte“. Přitom by intranety mohly sloužit třeba jako nástěnky, na kterých by si lidé mohli vyměňovat zkušenosti a kde by mohl vedoucí svého podřízeného veřejně ocenit, a tím jej motivovat.

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace