Spolupráce na obsahovém marketingu: 3 nápady, které fungují

Obsah můžete vytvářet společně. Nabídněte případové studie, napište příspěvky pro jiné weby a nebo oslovte odborníky z oboru.

Ilustrační snímek

Případové studie

V tomto případě jde o spolupráci s vašimi zákazníky. Tím, že s nimi budete na sepsání případové studie úzce spolupracovat, z nich v dlouhodobém horizontu uděláte relativně věrné zákazníky. V případové studii zkombinujte čísla s vyprávěním příběhů – takové případové studie jsou ty nejlepší. Popište, čeho jste chtěli dosáhnout, co jste k tomu potřebovali změnit a kdo z toho nakonec těží. Zdokumentujte transformaci zákaznické zkušenosti vašeho zákazníka zavedením nového produktu nebo služby. Ukažte svým zákazníkům, že vám na nich záleží a že na ně myslíte.

Guestblog – post pro cizí web

Je to už letitá technika propojování webů. Váš obsahový marketing na ní sice nemůže být postaven, vždy je to však pěkný doplněk. Můžete jej použít k vytvoření odkazů vedoucích na váš webu a můžete zaujmout nové, relevantní publikum. Vše, co musíte nabídnout, jsou nějaké cenné myšlenky nebo informace.

Jak to udělat? Najděte weby, které jsou zároveň autoritativní (to je obvykle subjektivní, ale existují i modely, které můžete použít) a relevantní pro vaši firmu a váš obor. Například prodejce automobilů může chtít oslovit nové zákazníky skrz webové stránky automobilového klubu, kosmetický chirurg se zase bude snažit dostat svůj blogpost na webovou stránku asociace plastické chirurgie.

Když jste takový vhodný web našli, kontaktujte jeho marketingového manažera (nebo redaktora, případně editora) a navrhněte mu pár nápadů na spolupráci. Dejte zkrátka vědět, co můžete poskytnout. Proč by oni měli přijmout článek s odkazem na vaše webové stránky, který může odvádět návštěvníky z jejich webu? Můžete například nabídnout to, že daný blogpost nasdílíte s vaším obrovským publikem na sociálních médiích nebo můžete na blogpost odkázat na oplátku také ze svých vlastních webových stránek.

Oslovte experty

Jde o to shromáždit názory nebo citace několika odborníků v daném oboru – a pořád na jedno a to samé téma. Můžete se pokusit vyhledat už publikovaná vyjádření nebo je můžete požádat o originální komentář. Zapojením odborníků z daného odvětví leckdy vytvoříte něco skutečně nového a přínosného, tvrdí článek na webu business2community.com.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com