Spam - zabiják Internetu aneb Jak to všechno začalo

Ti starší z nás, zvláště Američané, si pod pojmem spam možná vybaví kus masa, který se podával ve vojenském táboře k obědu a který byl prakticky nepoživatelný. Pro většinu počítačově gramotných lidí je však spam synonymem pro nevyžádaný reklamní e-mail. Označení spam vymyslela jako slovní hříčku jedna reklamní agentura z New Yorku – je to zkratka pro **Simultaneously Posted Advertising Message**, tedy reklamní zprávu rozesílanou více příjemcům.

Kde však má spam svůj původ? Která první reklamní zpráva by se dala tímto pojmem označit? Jedná se zřejmě o projekt dvou právníků, Cantera a Siegela, kteří v roce 1994 nabízeli zdarma informace o loterii „zelených karet“. Programátor, kterého si najali, vytvořil skript, který dokázal rozeslat tyto informace do všech diskusních skupin současně. Protože lidé na tuto reklamu zareagovali, byl spam postupně přijat jako běžná forma marketingové komunikace a získal si oblibu. Slovo spam však také znamená v angličtině „nuda“ – a to je zřejmě to, co lidé cítí při setkání s nevyžádaným e-mailem dnes.
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs