Sociální netrworking aneb Lekce ze školky

Zamyslíme-li se nad tím, co je základem úspěšného sociálního networkingu, dojdeme k tomu, že je to slušnost – základní lidská vlastnost, které rozumějí i děti. Většinu toho, co je potřeba k tomu, být „sociální“ v online světě, jsme se skutečně naučili v mateřské školce.

- Sdílejte s ostatními hodnoty. Ujistěte se, že to, co sdílíte na sociálních stránkách, je vhodné ke sdílení. Lidé potřebují v online komunitách nacházet osobní hodnotu, aby se vraceli. Poskytujte informace, které jim budou pomáhat s řešením problémů nebo je naučí něco nového, nikoli jen budou propagovat vaše produkty.

- Jednejte s ostatními tak, jak chcete, aby oni jednali s vámi. I v online prostředí chtějí lidé vědět, že vytvářejí vztahy s druhými lidmi, nikoli firmou. Komunikujte lidsky a osobně. Naslouchejte a odpovídejte tak, jako byste komunikovali tváří v tvář. Buďte zdrojem, ne reklamou.

- Buďte zvědaví a zvídaví. Nemůžete jen vytvořit komunitní platformu nebo blog a očekávat, že zákazníci automaticky přijdou. Zjistěte, kde vaši zákazníci již konverzují a zapojte se. Neexistuje jeden nejlepší sociální kanál pro všechny firmy. Zkoušejte nové věci.

- Uděláte-li chybu, omluvte se. Nikdo není dokonalý. Pokud si dokážete upřímně připustit chyby, ostatní vám odpustí. Ukažte svou lidskost – pomůže vám to budovat důvěru i online.

- Poslouchejte. Řada firem vnímá sociální média jen jako vysílací kanál, můžete se však naučit mnohem více, když se zastavíte a budete poslouchat. Vnímejte je jako neustálé zrcadlo svých zákazníků a každý den se dozvíte něco nového.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek