Sociální média v roce 2009

Co bude letošní rok znamenat pro další vývoj sociálních médií?

- Bude pokračovat jejich rychlý růst. Sociální média porostou s jednoduchostí, se kterou na ně dokáží přistupovat mobilní zařízení. Více se je naučí používat lidé ve věku od 35 do 50 let.

- Porostou s ekonomickou krizí. Uchazeči o práci budou využívat všechny dostupné kontakty, mezi nimiž budou na předním místě i sociální weby.

- Řada dosud bezplatných služeb bude nefunkční. Stránky a firmy zjistí, jak je obtížné vydělávat, zejména v souvislosti s poklesem bannerové reklamy.

- Více tradičních televizí bude on-line. Tak jako řada lidí dnes žije bez pevné telefonní linky, přibude i těch, kteří přestanou platit kabelovou televizi a začnou používat Internet.

- Sociální média změní offline chování. Otevřenost sociálních médií může mít významný vliv v souvislosti se zaměstnáním, vztahy atd. Lidé proto začnou řídit své životy tak, jako by byli pod dohledem.

- Posílí vyhledávání produktů a služeb prostřednictvím sociálních médií. Lidé více věří doporučením přátel než výsledkům vyhledávání.

- Marketingové rozpočty budou stále smrštěné. Finanční krize donutí více marketingových manažerů obrátit se k sociálním médiím za účelem získání povědomí a zájmu.

-kk-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ