Skryté výdaje při budování systému pro e-komerci

I velkým a známým společnostem se stává, že vybudují komplexní systém pro e-komerci, vše pečlivě vyladí, zkoordinují a pak zjistí, že tím úkol zdaleka nekončí a oni potřebují další finanční prostředky. Značná část tzv. skrytých výdajů totiž není na první pohled patrná, nesouvisí totiž tak dalece s nakupovanými technologiemi, jako s cenou služeb zákazníkům, marketingem a výdaji na jejich získávání.

Dnešní zákazník očekává rychlé a komplexní služby. Pokud se mu jich nedostane, dojde ve vztazích s ním k nenapravitelným škodám. Je důležité novému systému udělat patřičnou reklamu, vysvětlit a ukázat jeho přínos a výhody a pochopitelně seznámit s způsobem jeho obsluhy. Nedostatečné naplánování může způsobit neúspěch celého systému.

Během práce na projektu je nutné se komunikovat s vašimi dodavateli, zákazníky, zaměstnanci, poznat jejich požadavky, zaměřit se na možné problémy, které mohou nastat. Konzultujte také s firmami, které již systém zavedly. Položte si řadu otázek - můžete si tak ušetřit případné pozdější problémy.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily