Situace na virtuálních trzích

Již roky se drobní obchodníci, kteří chtěli začít prodávat své zboží přes internet, obraceli na eBay a Amazon.com. Tyto dvě společnosti vytvořily obrovský a populární virtuální trh.

V současné době existuje více možností – např. společnost E-commerce (eletronický obchod) pomáhá klientům spravovat vlastní stránky za pouhých deset dolarů měsíčně, nebo lze využít jiné stránky, které nabízí nižší poplatky než eBay. Navíc každý prodej, který touto cestou uskuteční ušetří obchodníkům poplatky za transakci, které by jinak museli platit na Amazonu nebo eBay.

Je tu ale jedna nevýhoda: Obtížnost přilákat zákazníky na své stránky. Většina obchodníků tedy z tohoto důvodu stejně částečně zůstává u  velkých společností i když si zřídí své vlastní stránky s možností prodeje a očekávají, že tak přitáhnou zákazníky na své stránky.

Firmy jako Netfirms, které hostují více než 12 000 on-line obchodů si účtují také pouhých deset dolarů měsíčně. Základní služby zahrnují nástroj pro navržení stránek pro uživatele bez programovacích zkušeností, také poskytují software „nákupní košík“, který umožňuje nakupujícím vybírat i více položek a pak je zaplatit najednou, dokáží vytvořit buletin a recenze zboží a umožňují je klientům rozesílat.

Pro náročnější obchodníky se nabízí Yahoo Inc. s více než 30 000 on-line obchody drobných prodejců. Yahoo považuje hodně klientů za zkušenou, spolehlivou a populární společnost.

Alternativou jsou aukční stránky (např. Bidville nebo Overstock.com's), které se také stávají populární. Mimo jiné také proto, že eBay zvedli v únoru některé své poplatky. Ebay se ale se svými 147 miliony registrovanými uživateli nedá srovnávat s Bidville, která jich má v současnosti jen 71 000. Pro někoho kdo již prodával prostřednictvím eBay je možné dát se touto cestou, ale nedoporučuje se to úplným nováčkům, kterým by prospěli mnohem populárnější stránky. Jak již bylo řečeno, rozumným kompromisem je pak např. Yahoo.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal