Rozptýlené společnosti musí více podpořit kulturu sdílení

Vytisknout

Z rozptýlení společností po velkém území a z práce „na dálku“ (telecommuting) vyplývají velké požadavky na správu a šíření firemních znalostí.

Viceprezident společnosti **Giga Information Group Inc.** potvrzuje obtížnost sdílení informací mezi pracovníky, kteří se nacházejí na různých místech světa. S tím souvisí také problémy technologické, sociální a administrativní podpory externích zaměstnanců. U společností s několika kancelářemi se například mohou vyskytovat zdvojené nebo nekompatibilní informační zdroje.

Při práci na dálku hraje obzvláště důležitou roli obvyklá kulturní báze pro sdílení znalostí. Například společnost **Hewlett-Packard Co.** podmiňuje telecommuting prací v kanceláři firmy po dobu jednoho roku. Skupina **Royal Dutch/Shell** zase ustanovila skupinu více než 50 školitelů, kteří organizují kurzy o účinných technikách hloubení vrtů, určené zaměstnancům po celém světě.

Jiný přístup ke sdílení znalostí a k budování důvěry spočívá ve vytváření volněji organizované centralizované struktury. Zkušenost společnosti **Yahoo** ukazuje, že vhodným technologickým prostředkem pro zahájení změn je firemní intranet.

**Datum vydání: VI/2001**
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge Management Magazine
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace