Průzkum trhu: Na co se dá použít

S novými technologiemi najednou existuje mnoho způsobů, jak zjistit, co by vaše firma měla udělat, aby přežila. Musí vědět, co chtějí její zákazníci – a pak už jí zbývá jen pracovat na tom, aby jejich potřeby naplnila.

Ilustrační snímek

Průzkum trhu je proto velmi důležitý, připomíná nám článek na webu bmmagazine.co.uk. Proč byste na něj měli vynakládat peníze?

Díky průzkumu trhu budete vědět, co máte dělat

Jako podnikatel nikdy nesmíte střílet naslepo. Tím byste jen ztráceli čas a zdroje. Dokonce i s dostatečnými informacemi se budete dopouštět chyb, je však pravděpodobné, že vaše směřování bude víceméně správné.

Díky průzkumu trhu zůstanete soustředěni na to důležité

Pokud průzkum trhu uděláte správně, přinese vám informace o tom, co vaši zákazníci skutečně chtějí. Budete si tak moci připravit seznam priorit, které musíte naplnit. Budete tak vědět, na co máte využít svůj čas. Z dlouhodobého hlediska pak snížíte riziko, že byste byli zavaleni spoustou věcí. Budete totiž vědět, na co se soustředit.

Díky průzkumu trhu poznáte své zákazníky

Použijte výzkum trhu k odstranění jakýchkoli pochybností ohledně toho, kdo jsou vaši cíloví zákazníci. Díky němu budete vědět, jakého jsou pohlaví, jaký mají věk, kde geograficky jsou a i další charakteristiky. Analyzujte jejich nakupovací návyky a také produkty, které si často kupují. Pochopíte tak, co je přiměje ke koupi.

Objevíte také, kdo jsou vaši potenciálně nejvěrnější zákazníci. Pochopit vzorce chování vašich zákazníků vám umožní vylepšit a přizpůsobit jim vaše produkty a služby. Měli byste také sledovat online návyky vašich zákazníků a to, jak se chovají online v reálném čase. Samozřejmě také sledujte jejich chování v minulosti, abyste objevili případné pravidelnosti.

Díky průzkumu trhu poznáte své konkurenty

V neposlední řadě využijte průzkum trhu k tomu, abyste pochopili strategie vašich konkurentů a možná se jimi tak trochu inspirovali.

-jk-

 

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters