Propagují vaši společnost v sociálních médiích také zaměstnanci?

Víte, co dělají Dell, MasterCard, Starbucks a některé univerzity na sociálních sítích?

Propagují se díky sdílení svých zaměstnanců. Ukázalo se totiž, že využití zaměstnanců jako ambasadorů organizace je velice účinný způsob propagace. Nemusíte totiž:

  • Vytvářet reklamy
  • Platit za propagaci influencerům
  • Investovat neskutečné sumy do tvorby obsahu

Udělejte ze svých zaměstnanců ambasadory

V případě společnosti Dell vedl její program ambasadorství zaměstnanců ke sdílení více než 150 000 příspěvků obsahu, kterým se tento obsah dostal k 1,2 milionu uživatelů. To se projevilo na tom, že na firemní web přišlo 45 000 nových návštěvníků. V případě třetí největší univerzity Norska zase vedlo sdílení příspěvků pouze 15 studenty či zaměstnanci k sociálnímu dosahu srovnatelnému s příspěvky, které byly zveřejněné na hlavní facebookové stránce univerzity.

Proč to tak dobře funguje?

Podle webu obchodní školy INSEAD pro to existují následující důvody:

  • Řadoví zaměstnanci jsou zpravidla pro veřejnost důvěryhodnější než generální ředitelé
  • 8 z 10 lidí důvěřuje doporučením, která dostanou od lidí, které znají

Usnadněte svým zaměstnancům sdílení vašeho obsahu

Web také popisuje, že na rozdíl od toho, čemu se dříve věřilo, totiž že uživatelé ochotněji sdílejí firemní obsah značek, které jsou silné a známé, síla značky v tomto případě není nijak zásadním faktorem. Co však roli hraje je to, zda společnost publikuje obsah často. Pokud je na sociálních sítích společnost aktivní, daleko spíše inspiruje své zaměstnance ke sdílení tohoto obsahu. Takže skutečnost, že společnost na sociálních sítích publikuje pravidelně, opravdu pomáhá.

Vytvořte firemní obsah, který budou chtít sdílet, ale nenuťte je

Piště zajímavý blog, poskytněte svým zaměstnancům horké novinky. Umožněte jim také, aby oni vám poskytli obsah, který pak může po schválení budou moci sdílet i ostatní zaměstnanci. Udržujte však tyto akce autentické – zaměstnancům byste sdílení vašich firemních příspěvků měli nabízet, nikoli nakazovat.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge