Projekt Salesman - cesta k úspěšným obchodům

Cílem projektu EU Salesman je poskytování dostatku podnětů týkajících se informačních technologií účastníkům obchodního procesu, a to tak, aby bylo možné se zodpovědně rozhodnout o jejich případné koupi. Projekt se zaměřuje zejména na komplexní produkty, stranou však nezůstávají ani výrobky, které mají krátké doby životnosti nebo technické doplňky.

Při přípravě projektu autoři vycházeli zejména z následujících skutečností:
* Výrobky IT jsou stále složitější.
* Výrobky se více přizpůsobují potřebám uživatelů.
* Péče o zákazníky a poprodejní podpora jsou individuálnější.
* Zkracují se termíny dodávek a reakce na podněty zákazníků.

Prodejci informačních technologií mohou využít například systémů pro konfiguraci výrobků. Článek se zabývá možnostmi těchto systémů a nejlepšími postupy při jejich využívání. Jejich výhodou je zejména to, že obchodníci mají v systému k dispozici technické informace a díky tomu mohou poskytnout zákazníkům ucelené nabídky.

Úspěšná implementace takového systému zahrnuje:
* Přijetí. Definice systému, analýza klíčových cílů a hlavních problémů spojených s prodejem. Ujasnění výhod systému.
* Požadavky. V této fázi dochází ke specifikaci požadavků na systémy pro konfiguraci. Na konci fáze musí být jasné, co se do systémů bude zadávat a jak budou konstruovány.
* Vytvoření. Vlastní naprogramování systému pro konfiguraci IT.
* Přechod. Beta-testing systému a jeho předání obchodníkům.
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com