Proč je e-mailová komunikace neefektivní?

Zákaznický servis pomocí elektronické pošty není podle posledních průzkumů příliš oblíbený. Hlavními důvody jsou nedostatečná pružnost a někdy dokonce nefunkčnost. Většina podniků totiž odpovídá na případné reakce klientů pomalu nebo vůbec.

Také v případě e-mailu se ale kvalita poskytovaných služeb a efektivita komunikace jednotlivých firem můžou značně lišit. Některé firmy mají tento servis kvalitní, jiné nikoli. Hlavní důvod je ten, že některé podniky využívají programů pro automatizaci e-mailů. Ty však bývají dosti pomalé a nekontrolují zpětně, jestli byla žádost skutečně vyřízena. Jejich efektivita v oknkurenčním prostředí je tak značně sporná.

Automatické systémy navíc neumějí odpovědět na všechny otázky. Většinou jsou zaměřeny pouze na nejčastější dotazy. Jsou schopny odpovědět na konkrétní objednávky, ale úplně ignorují stížnosti. Jedním z řešení je instalace časovače, který dohlédne na včasné zodpovězení všech dotazů nebo podstoupí příliš složitý požadavek odborníkovi, který na něj dokáže adekvátně odpovědět.

**Datum vydání: III/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily