Poruchy serverů iTunes stěžují vypuštění iPhonu

Zahájení prodeje očekávaného nového iPhonu společnosti Apple zklamalo v pátek řadu nadšenců s tím, že nebyli schopni uvést své přístroje do provozu. Lidé v obchodech čekali na aktivaci telefonů a tvořili se velké fronty. Řada zákazníků zde již čekala několik hodin, aby se stali jedněmi z prvních majitelů nového telefonu, který aktualizuje rok starý model zrychleným internetem a přídavným navigačním čipem. Nový telefon šel v pátek do 21 zemí a vytvořil globální zátěž na servery iTunes.

Mluvčí pro AT and T, exkluzivní zástupce pro iPhone v USA, řekl, že je globální problém se servery iTunes společnosti Apple, kvůli kterým nelze provést plánovanou plnou aktivaci přístrojů na prodejnách.

Zaměstnanci prodejen vybízeli kupující, aby si poslední aktivační krok udělali doma na svých počítačích. Na iTunes bylo ale stejně těžké se připojit i z domova, což znamenalo, že telefony byly k nepoužití vyjma nouzových hovorů.

Problém zasáhl i majitele staršího modelu iPhonu. Páteční softwarová aktualizace vyžadovala, aby byl přístroj znovu aktivován právě prostřednictvím iTunes. Před rokem, kdy byl zahájen prodej prvního iPhonu, si zákaznici přístroj aktivovali doma, čímž umožnili obchodům dělat svou práci efektivněji.

IPhone je veleben pro snadné ovládání a bohaté funkce, Apple je přesto na trhu s mobilními telefony nováčkem. Horečka kolem iPhonu zasáhla silně i Japonce, kteří jsou jako spotřebitelé zvyklí na technické telefony.

-av-

Zdroj: CNN.com - portál americké zpravodajské televize CNN
Zobrazit přehled článků ze zdroje CNN.com