Pohodlí nákupů na webu

Stejně jako člověk raději než v přeplněném vesnickém koloniálu nakupuje v obchodě, který nabízí dostatek parkovacích míst a velký výběr zboží, i u nákupu prostřednictvím webu se preferuje pohodlí a uživatelsky příjemné prostředí. Mezi internetovými obchody se začala rozvíjet konkurence – vyhrají ty, které zákazníkům umožní vybrat si zboží rychle a bez problémů.

Při návrhu webové stránky bychom měli mít na mysli to, že zákazníci mají dnes velmi málo času. Tomuto předpokladu bychom měli podřídit veškeré ovládání a orientaci na stránkách. Jestliže bude objednávání pro zákazníky pohodlné a „bezbolestné“, určitě se rádi vrátí. Co je tedy třeba brát v úvahu?
* Poskytněte zákazníkům více možností placení – kreditní kartou, šekem či bankovním převodem. Pomalu se rozvíjí i mikroplatební systémy.
* Mějte na skladě vždy dostatek zboží, aby zákazníci nemuseli na vyřízení objednávky dlouho čekat. Rovnou je při objednávání také informujte, jak dlouhá bude dodací lhůta.
* Všechny objednávky byste měli potvrdit e-mailem.
* Nevyžadujte zbytečně mnoho údajů o zákaznících – stačí ty nejnutnější (jméno, adresa, podrobnosti ohledně placení).
* Nabídněte zákazníkům více možností dodání, např. i expresní doručení (za příplatek).
* Umožněte na svých stránkách vyhledávání.
* Umístěte na viditelné místo kontaktní informace o firmě. Důležité je zejména bezplatné telefonní číslo – zákazníci se mnohdy před konečným uzavřením objednávky chtějí zeptat na detaily.
* Grafika na webové stránce by neměla být příliš složitá, aby se dlouho nenatahovala.

**Datum vydání:** V/2002
Zdroj: Ecommerce-guide - průvodce elektronickým obchodováním
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ecommerce-guide