Plánování podnikových portálů

Asi před rokem byl proveden výzkum, který měl zodpovědět otázku, jaké aplikace se dají rychle přeměnit na webový podnikový portál. Dotazovanými byli manažeři z mnoha odvětví průmyslu a cílem bylo zjistit, do kterých z těchto aplikací se firmám vyplatí investovat.

Manažeři se shodli na tom, že kdyby se muselo implementovat více portálů pro různá oddělení, byly by náklady příliš vysoké. Lepší je zavést několik intranetových aplikací a ty pak doplňovat a rozšiřovat tak, aby sloužily všem podnikovým jednotkám. Příkladem může být například portál pro oddělení lidských zdrojů.

Důležitým prvkem, na který musí manažeři brát ohled, je význam podnikového portálu pro dosažení strategických cílů organizace. Studie zjistila, že podnikový portál by mohl zvýšit efektivitu prodeje a osobní výkonnost zaměstnanců. Portál by také usnadnil nábor nových zaměstnanců a vyhledávání nových zdrojů.

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: Information Highways - elektronický obsah a vše o něm
Zobrazit přehled článků ze zdroje Information Highways