Plánování firemního webu - vytvořte si seznam

Pokud dokážete vývojářům a designérům vašich firemních webových stránek sdělit své požadavky jasně a srozumitelně, mohou vaše nápady převést lépe do elektronické podoby. Článek přináší několik tipů ohledně toho, na co byste neměli zapomenout: Vytvořte si seznam cílů, jimž by mělo vaše internetové sídlo sloužit – můžete například chtít seznámit veřejnost se svými poznatky, produkty nebo získat informace o zákaznících. Vymezte, zda chcete pomocí vašich stránek prodávat zboží, nebo je využít prostě jen k poskytování informací a podpory.

Určete, který cíl je pro vás nejdůležitější – návrháři se tomu budou moci přizpůsobit výsledný design. Vypracujte profil ideálního návštěvníka vašeho webového sídla – např. zda půjde o zákazníky stávající či potenciální, notorické surfaře či nováčky. Podle toho pak zvolíte jazyk či způsob navigace. Zdrojem nápadů může být opět internet – vyhledejte sídla, která se vám líbí z grafického či funkčního hlediska. Promyslete, jaké výtvarné ztvárnění by vašim stránkám slušelo – základními prvky grafiky jsou fotografie, kliparty a obrázky vytvořené na zakázku. Každý má své výhody i nevýhody (cena, rychlost načítání…)

Sestavte texty, které budou na jednotlivých stránkách – to vám pomůže určit, kolik konkrétních HTML dokumentů bude zapotřebí. Můžete využít také služeb profesionálních textařů. Přemýšlejte o dalším vybavení internetového sídla – to zahrnuje například objednávku informačních bulletinů, automaticky vytvářené kontaktní e-maily či možnost odeslat stránku další osobě.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral